Fragmenty recenzji płyty „Sorja”:
Kapitalny debiut. Już dawno żaden polski zespół nie grał z taką lekkością.
Jacek Świąder, Gazeta Wyborcza
Na debiutanckiej płycie Sorji Morji można wyczuć obecność doświadczenia pokoleniowego: niepewności, permanentnego rozproszenia i kumulujących się napięć.
Jakub Wencel, Dwutygodnik
Minimalistyczne i klarowne garażowe HD nowych czasów. Pozostawili u mnie rzadki niedosyt.
Bartek Chaciński, Polityka
Jedna z najbardziej inteligentnych, przekornych i zaskakujących płyt o jakich miałem przyjemność kiedykolwiek pisać.
Bartosz Nowicki, 1uchem1okiem
***
przed koncertem Sorji Morji zagra Adam Repucha.
Adam Repucha jest uznawany za jednego z najoryginalniejszych autorów piosenek w języku polskim. Wyróżnia go emocjonalny styl śpiewania oraz autorskie, nasycone wizyjną symboliką teksty, w których przewijają się motywy podróży, splecenia z naturą, czy astronomii. Jego nagrań jest w sieci niewiele i niegdyś krążyły one tylko wśród nielicznych. Mimo to Vincent Moon wybrał go na bohatera jednej ze swoich słynnych sesji wideo podczas swojej wizyty w Warszawie.
W zeszłym roku Adam zagrał jedną z głównych ról w nagradzanym filmie Wszystkie nieprzespane noce Michała Marczaka, który także był współautorem klipu do najnowszej piosenki artysty – „Lepszego świtu”. Ujęcia nagrane kamerą VHS składają się na obraz o intrygującym, psychodelicznym nastroju. Kwiaty, jaskrawe krajobrazy i widmowa sylwetka wokalisty przywodzą na myśl nowofalową estetykę lat osiemdziesiątych. Sama zaś piosenka to przepełniony emocjami hymn o wolności i słońcu – przykład oryginalnego i pełnego frapujących sprzeczności podejścia autora do muzyki i języka polskiego: folkowa gitara akustyczna ściera się tu z zimnym, przenikniętym nostalgią brzmieniem syntezatorów, a liryczne zdyscyplinowanie kontruje hałaśliwa produkcja w duchu lo-fi.
Obok oczywistych odniesień do amerykańskiego folku, Adam Repucha najchętniej dziś powołuje się w swojej twórczości na lata siedemdziesiąte – okres wzmożonego eksperymentowania ze strukturą piosenki oraz łączenia brzmień akustycznych z syntezatorami. Te inspiracje w jakiejś mierze odtwarza we własnej, aktualnie trwającej, domowej praktyce nagraniowej.
Obecnie jego koncerty składają się zarówno z piosenek wykonywanych „tradycyjnie” z gitarą, jak i śpiewania do uprzednio zaaranżowanych podkładów.
***
bilety: 25 zł (przedsprzedaż) / 30 zł (w dniu koncertu)
bilety online: http://teatrboto.bilety.interticket.pl/